ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מערכות גילוי אש, שחרור עשן וכריזה

    גילוי מוקדם של אש ועשן

    חשוב! התקנת גלאי עשן מצילה חיים!

    הלב של מערכות גילוי אש הוא הגלאי.

    כאשר פורצת שריפה גלאי העשן הוא למעשה זה שמאפשר לכם לטפל בשריפה כשהיא עוד קטנה וניתן להשתלט עליה. מערכת גילוי אש ועשן נועדה להתריע על תחילתה של שריפה.

    מערכת גילוי אש – מערכת ידנית או אוטומטית לגילוי אש, הכוללת מעגלים משולבים. מעגלים של מערכת אוטומטית משולבים גם עם מעגלי רכיבים למתן פקודות פעולה: לחייגנים, לאמצעי כיבוי, למערכות מיזוג אוויר, לסגירה או לפתיחה של דלתות אש או חלונות אש, לתאורות חירום למיניהן, לציוד ייצור,  לפתיחת דלתות לשחרור עשן וכדומה.

    רכזת – בכל מערכת יש רכזת שמאפשרת לקבל קריאות מגלאי העשן. במערכות ניתן לבחור בין רכזת אזורית לבין רכזת כתובתית. ברכזת כתובתית כל גלאי מקבל כתובת כדי לאפשר דיוק באיתור מיקום השריפה, ברכזת אזורית המבנה מחולק לאזורים.

    גלאים – הללו נועדו לספק התראה מוקדמת כאשר מופיעה סימן מסוכן שמורה על סכנה. ישנם גלאים שפועלים בהתבסס על עשן, ישנם גלאים שפועלים על סמך מדד של חום וטמפרטורה, יש גלאים משולבים ועוד.

    חברתנו מעמידה לשירותכם מגוון רב של פתרונות לגילוי אש מהיר ומוצלח.

    מערכת גילוי אש – אחד הדברים המשמעותיים במערכות כיבוי אש. היתרון הגדול שעומד לזכות המערכת לגילוי אש הוא היכולת של המערכת לזהות את האש בזמן קצר מאוד. המערכת אשר תדע להתריע בשלב מוקדם כי פרצה שריפה במקום. המערכת תיתן מספיק זמן כדי לבצע פעולות ראשונות לכיבוי האש.

    מערכות לגילוי אש ועשן מבוססות על גלאי עשן מסוגים שונים.

    קיימים סוגים רבים של גלאים:

    מערכת לשחרור עשן – מערכת מפנה עשן בזמן השריפה וכך מונעת הצטברות עשן במבנה.

    קיימות מערכות שונות לשחרור/פינוי עשן:

    • חלונות לשחרור עשן.
    • רפפות לשחרור עשן.
    • מפוחים לשחרור עשן.
    • כיפוצ לשחרור עשן.

    חלקי הסדרה הם:

    • ת"י 1220 חלק 1   – מערכות גילוי אש:  גלאי עשן.
    • ת"י 1220 חלק 2   – מערכות גילוי אש:  יחידות בקרה.
    • ת"י 1220 חלק 3   – מערכות גילוי אש:  הוראות בקרה ודרישות כלליות.
    • ת"י 1220 חלק 4   – מערכות גילוי אש:  גלאי חום.
    • ת"י 1220 חלק 5   – מערכות גילוי אש:  גלאי עשן עצמאיים.
    • ת"י 1220 חלק 6   – מערכות גילוי אש:  התקני הפעלה ידניים.
    • ת"י 1220 חלק 10 – מערכות גילוי אש: התקנים להתרעת שמע.
    • ת"י 1220 חלק 11 – מערכות גילוי אש: תחזוקה.
    • ת"י 1220 חלק 13 – מערכות גילוי אש: התקנים לאיתות חזותי.

     

    השירות ניתן בכל רחבי הארץ. לייעוץ חינם חייגו – 04-6921441

    ר.צ. כיבוי אש בע"מ – טיפה מעל כולם

     כל הזכויות שמורות לחברת ר.צ. כיבוי אש בע"מ

     

    ליצירת קשר
    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      שירותים נוספים

      מערכות גילוי אש

      שריפה לא מתחילה סתם ככה. יש לה סימנים, וכאשר הסימנים מתגלים בצורה מהירה אפשר להימלט מהמקום במהירות או אפילו לגלות את האש כשהיא ממש בתחילתה ולכבות אותה (עדיין מומלץ לקרוא למכבי אש ליתר ביטחון). מערכות גילוי אש שתתקינו בבניין יעשו את ההבדל בין התמודדות עם שריפה גדולה לבין טיפול באש בעודה בתחילתה. היום ישנן מערכות גילוי אש חדישות הפועלות בצורה לגמרי אוטומטית. מדובר למעשה על מערכת אחת שבנויה מרכיבים שונים הכוללים רכיבי גילוי, רכיבי עיבוד מידע ורכיבי כיבוי. כל אלה יחד הופכים את השהות במבנה לבטוחה הרבה יותר. אנו בר.צ. כיבוי אש מתכננים ומתקינים מערכות גילוי אש ואף מבצעים בדיקות ותחזוקה שוטפת שלהן.

      מה כוללות מערכות גילוי אש?

      לא סתם אומרים שאין עשן בלי אש. ככה באמת הדברים עובדים. פעמים רבות כשישנה אש גלויה מה שיתגלה קודם הוא העשן ולאו דווקא האש עצמה (אגב, גם הפגיעה היא פעמים רבות בעקבות שאיפת עשן ולאו דווקא מכוויות ישירות מהאש). לכן, אחד הרכיבים החשובים של מערכות גילוי אש הם גלאי עשן. גלאי עשן המותקנים בכל חדר או אפילו במספר נקודות בחדר גדול יתריעו כאשר ישנו עשן. כמובן שהדבר לא נגמר רק באזעקת הגלאי או מספר גלאים. המידע עובר ל"מוח" של המערכת- רכזת גילוי אש אשר מעבדת את המידע ומפעילה אמצעים נוספים כמו אזעקה בכל הבניין המכריזה על מצב חירום וצורך להימלטות, מפעילה את מערכת הספרינקלרים המותקנת במקום ואף מזעיקה את כוחות הכיבוי וההצלה באופן אוטומטי. היום לא ניתן לאכלס בניין ללא התקנת מערכות גילוי אש וכיבוי בדיוק על פי התקן. ללא מערכות אלה הבניין לא יקבל טופס 4, אותו אישור המאפשר את אכלוס המבנה.

      סוגים שונים של גלאים

      כאמור, מערכות גילוי אש כוללות בתוכן גלאי עשן בהתאם לגודל המבנה ומספר החדרים בו. ישנם סוגים שונים של גלאים. ישנם גלאים מסוג יוניזציה/ אופטי המותקנים על התקרה וקולטים את העשן העולה למעלה. ישנם גלאי קרן המגלים את העשן באמצעות קרן הלייזר המוקרנת מהם והתקלותה בעשן מאפשרת את זיהויו, ישנו גלאי יניקה היונק את האויר באמצעות מפוח. מעבר לגלאי עשן יש גם גלאי חום וגלאי להבה. רוצים יעוץ בכל הקשור למערכות גילוי אש? בחירת המערכת המתאימה לכם? אנו בר.צ. כיבוי אש כאן לשירותכם.

      מערכות גילוי אש ועשן

      אחד התנאים לקבלת טופס 4 המאפשר אכלוס מבנה הוא התקנת מערכות גילוי אש ועשן יחד עם מערכת כיבוי בבניין בהתאם לחוק ועל פי דרישות התקן. הדבר נכון היום לכל סוג מבנה: מבני מגורים, משרדים, קניונים, מלונות וכמובן חברות ומפעלים. היום ישנן מערכות גילוי אש ועשן שהן חדישות ועובדות באופן אוטומטי וממוחשב כשמרכז המערכת הוא רכזת גילוי אש, התקן אלקטרוני המקבל מידע ובעת הצורך מפעיל אמצעים שונים במערכת לטיפול והתמודדות עם אש ועשן. כדי שהמערכת תשרת היטב את צרכי המקום חשוב לתכנן את מבנה המערכת בהתאם לצרכים של כל מבנה ומבנה. אנו בר.צ. כיבוי אש מתמחים בתכנון והתקנת מערכות גילוי אש ועשן ותחזוקתן השוטפת.

      מה כוללות מערכות גילוי אש ועשן?

      מערכות גילוי אש ועשן כוללות כאמור קודם כל את ה"מוח" של המערכת- רכזת גילוי אש. המידע על כך שישנה סכנה מגיע מהגלאים המפזרים במבנה. ישנם סוגים שונים של גלאים, חלקם מגלים עשן וחלקם מגלים אש גלויה או טמפרטורות גבוהות. גלאי העשן המוכרים ביותר הם מסוג יוניזציה/ אופטי, אותם גלאים שניתן לראות על התקרה והם מזהים את העשן העולה מעלה. ישנם גלאים המזהים את העשן באמצעות קרן לייזר. מלבדם ישנם גלאי להבה המגלים את האש עצמה או גלאי טמפרטורות. גם במערכת ספרינקלרים המותקנת לכיבוי ישנו אלמנט של גילוי טמפרטורות גבוהות. המים בספרינקלר נמצאים בתוך אמפולת זכוכית המתפוצצת כשהטמפרטורות עוברות סף מסוים. שיתוף הפעולה בין מערכות גילוי אש ועשן לבין מערכת כיבוי כמו מערכת הספרינקלרים מאפשרת טיפול ראשוני מהיר וגם התראה מוקדמת ככל האפשר להימלטות מהמבנה.

      תכנון מערכות גילוי אש וכיבוי – רק עם מומחים בתחום

      בין אם מדובר על מבנה חדש שכרגע אין בו מערכות גילוי אש ועשן ובין אם קיימת מערכת אך הצרכים השתנו, למשל פעילות המקום התרחבה או נוסף לו שטח, חשוב לפנות אל חברה המתמחה בתחום. תכנון מערכות הגילוי והכיבוי צריך להיות קפדני, עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר. מעבר לתכנון חשובה התקנה מקצועית של המערכת על כל מרכיביה וגם ביצוע בדיקות שנתיות ותחזוקה שוטפת של המערכות כדי שבשעת הצורך הן יתפקדו בצורה האופטימלית.

      מערכות גילוי אש איכותיות

      כל מפעל, בית עסק, ארגון ועוד, נדרשים לעמוד בכל התקנות אשר נוגעות לתחום כיבוי האש במבנה שבו הם מצויים. ברוב המקרים, חלק מהתקנות הללו ידרשו להתקין מערכות גילוי אש איכותיות. הדרישה להתקנת מערכות כיבוי אש יכולה להגיע ממחלקת רישוי עסקים, מהרשות המקומית, מחברת הביטוח המבטחת את המבנה או מכיבוי האש. המטרה היא שהמבנה יהיה בטוח מפני שריפות ובמידה ויפרצו שריפות, המערכת תפעל על מנת למזער באופן משמעותי ביותר את הנזקים שיכולים להיגרם לרכוש שבמבנה ולחיי אדם.

      מתי יש צורך להתקין מערכות גילוי אש?

      מערכות גילוי אש הן מערכות שחשוב שיהיו במגוון רחב של מבנים שכן המטרה שלהן היא לזהות התפרצות של שריפה ולדאוג למזער את נזקיה כמה שיותר מהר. יחד עם זאת, בהתאם לחוק, המגזר הפרטי איננו חייב להתקין מערכות מעין אלה בבניינים או בבתי מגורים פרטיים ואילו מי שמחויב להתקין את המערכות הללו הם: בתי עסק, מוסדות, מפעלים ועוד. לא פעם מתן רישיון עסק יהיה מותנה בהקמת מערכת מעין זאת במקום. את המערכת יש לתכנן בהתאם לגודל המבנה, בהתאם לשטח, בהתאם לסוג המערכת הנדרשת ובהתאם לפרמטרים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת. המטרה היא שבסופו של דבר תותקן במקום מערכת גילוי אש איכותית ומתקדמת שתבצע את תפקידה בצורה הטובה ביותר.

      כיצד מתכננים מערכות גילוי אש?

      שלב התכנון של מערכות גילוי אש הוא שלב חשוב ביותר. את השלב המדובר חייבים לבצע אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום ואת הדרישות של התקן בכל הנוגע להתקנת מערכות מעין אלה. עליהם להכיר את הדרישות של כיבוי אש ולהתאים את המערכת בהתאם לדרישות הללו לגודל המבנה, לסוגי הגלאים שכדאי להתקין במערכות הללו ועוד. כמו כן, אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום ידעו איזה מערכות נוספות כדאי לשלב על מנת לספק את מערך ההגנה המקסימלי על המבנה במקרה שבו תפרוץ שריפה. בין המערכות שניתן לשלב: בקרת מעליות, מפוחי עשן, וילונות אש ועוד. מכיוון שתכנון מקצועי של מערכת גילוי אש וכן התקנה איכותית של מערכת שכזאת היא דבר חשוב ביותר, יש לבחור עבור התכנון וההתקנה את

      בית תוכנה לקידום אתרים
      דילוג לתוכן